User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Lluc 8, 1-3

Paraula de Déu

Jesús anava per cada vila i per cada poble predicant i anunciant la bona nova del Regne de Déu. L'acompanyaven els Dotze i algunes dones que havien estat curades d'esperits malignes i de malalties: Maria, l'anomenada Magdalena, de la qual havien sortit set dimonis, Joana, la muller de Cuses, administrador d'Herodes, Susanna i moltes altres, que els proveïen amb els seus béns.

Lluc 8, 1-3
  • Alguns pensaments sobre el passatge d'avui

    Active
    Default
    • Jesús trenca esquemes, el grup de dones seguint-lo, ens pot sorprendre, però està en conseqüència amb el que ell fa, ja que mitja vida va estar al costat dels marginats; això suposa, tant abans com ara, tota una innovació increïble.
    • El grup dels seguidors i seguidores de Jesús, representen a totes les persones, de tots els temps, dones i homes, en qualitat de deixebles de Jesús, que amb la mateixa dignitat el seguien i el seguim.
    • Maria Magdalena, que en el passat havia patit molt, que havia conegut el mal de la seva societat, estima Jesús amb profunditat. És per això que serà la primera en veure a Jesús Ressuscitat. Ella és la que més sabia què representava la victòria de Jesús sobre el mal.
    • Tant de bo que el nostre camí de fe sigui com el que van fer aquelles dones: de la conversió al seguiment i, d’aquest, al testimoni del Crist.
    • També nosaltres avui, podem ser llavors d’humanitat renovada, on tothom troba la seva dignitat. Homes i dones som iguals en la diversitat de serveis que podem fer dins de l’Església, i que aquesta reconegui la seva diversitat.
    • Això és el Regne de Déu, compartir el que tenim, perquè totes i tots puguem viure com Déu Pare/Mare vol.
    • Joan Carles Nicuesa
  • Alguns pensaments sobre el passatge d'avui

    Active
    Default
    • ACTITUD Apertura a tota persona, home, dona, nen, com cridada i estimada pel Senyor Jesús.
    • PETICIÓ Que jo accepti que tota persona, dona, home, és ben digna per al servei del Senyor i de les diverses funcions dins l'Església.
    • PREGÀRIA "L'acompanyaven els Dotze i algunes dones ..." Aquesta "petita" indicació és complement de l'elecció dels Dotze (6, 12-16). Al grup de seguidors s'ha ajuntat un grup de dones, contra els costums dels rabins. Unes, agraïdes a un alliberament rebut de Jesús, altres simpatitzants cridades a prestar serveis en el seguiment de Jesús. La tradició evangèlica ha conservat els noms d'algunes d’elles i la seva actuació en moments cabdals. Lluc, que dóna gran importància a la dona, ens indica que aquesta no ha d'ocupar en l'Església un lloc secundari. Comparteix la mateixa condició que Pau (Ga 3, 28): “Ja no hi ha jueu ni grec, esclau ni lliure, home ni dona: tots sou un de sol en Jesucrist." Elles seran les primeres testimonis de la Resurrecció (Lluc 24, 1-10). [El moviment de Jesús, sociològicament, es pot definir com un grup de renovació, intra-jueu, que qüestionava les institucions centrals del sistema socio-religiós, la Llei i el Temple, i la seva pretensió de ser les mediacions principals d'accés a Déu. Moviment que inclou tothom, fins i tot els més exclosos socialment.] Les dones viuen aquesta acollida i reconeixement com a dones, ja que l'anunci del Regne de Déu, que porta Jesús, inclou la superació de les estructures i relacions patriarcals, que subordinaven a la dona despersonalitzant-la, tractant-la com un objecte o com un ésser permanentment menor d'edat, valorada tan sols com mare o esposa, i reduïdes les seves funcions a les de la llar. Jesús valora la dona, per damunt de tot, com a persona, i mai restringeix la seva missió a la tasca de la llar i a la maternitat. Són tan cridades com els Dotze. Em qüestiona la funció -o la "dis-funció"- que actualment l'Església concedeix a la dona? Preguem ... Jaime Roig, sj
  • Alguns pensaments sobre el passatge d'avui

    Active
    Default
    • Avui, en un Evangeli curt i senzill, sembla que hi hagi poques 'lliçons' per treure. I és que, en els relats de la 'vida quotidiana', sembla que passin poques coses significatives. Però la vida quotidiana, ara que l'estem reprenent al principi del nou curs, val la pena agrair-la i aprofitar-la. En aquesta vida quotidiana, "els dotze i algunes dones (...) anaven amb Ell", amb Jesús. En aquesta vida quotidiana, jo també "vaig amb Ell"? De quina manera? Com me n'adono?En aquesta vida quotidiana apareixen una sèrie de noms, que l'evangelista cita. En la meva vida quotidiana també apareixen una sèrie de noms, de persones..., que jo puc citar, ara, davant el Senyor. En aquesta vida quotidiana, les dones "mantenien Jesús amb els seus béns". En la meva vida quotidiana, quins petits serveis faig jo als que m'envolten? Serveis quotidians, petits, però importants...Em quedo dialogant amb Jesús sobre com veu Ell aquesta meva 'vida quotidiana'... Llorenç Puig, sj.
    • Ben cert que, a l'Evangeli, la referència a les dones és ben discreta.L'Evangeli d'avui n´és una excepció: elles en són les protagonistes. Aquelles dones que anaven amb ell i el mantenien amb els seus béns.Acompanyament compromès. Mantenir és proporcionar tot allò necessari, no nomès per sobreviure, sino per fe-ho d'una manera digna . És constància i dedicació, cada dia, cada hora.Amb els seus béns. Amb allò més seu, allò que dona seguretat. Consentir en tenir sense posseir, en fer-ne, del compartir, una manera d'entendre la vida.Quins són els meus béns personals, materials....? A què o amb qui els tinc compromesos?M. Josefa Villà, rjm.
    • 1) Jesús "passava per cada vila i per cada poble": en el curt evangeli d'avui veiem com Jesús s'acosta a cada persona, a cada lloc, no deixa llocs ni persones sense ‘visitar' benèvolament...Em puc preguntar avui dues coses:  si jo ‘em sé visitat' també per aquest Jesús que anuncia la Bona Notícia i guareix. si jo també ‘visito', com Ell, a una i altra persona, amb els seus noms propis, amb les seves històries i rostres únics, si els ‘visito' també benèvolament i amorosament.2) Les dones que ‘anaven amb ell', amb Jesús, són dones "que havien tingut malalties i esperits malignes i s'havien posat bé". Són dones que han estat ‘tocades' per l'amor vivificador de Jesús. Només les que han experimentat aquesta vivificació segueixen i acompanyen Jesús. Qui no se sap ‘guarit, tocat per l'amor', és incapaç de seguir i entendre Jesús. Puc veure, avui, en la meva vida, en els últims mesos, com jo mateix/a he estat també ‘tocat/da' per aquest amor vivificador de Jesús. I si no sé captar aquesta realitat en mi, li puc demanar al Senyor que m'ajudi a obrir els ulls a la seva acció vivificadora, sanativa i impulsora en mi.Llorenç Puig, sj.
  • Alguns pensaments sobre el passatge d'avui

    Active
    Default
    • Sant Pau fa aquesta recomanació al seu deixeble Timoteu: “Tu, home de Déu, lluita en el noble combat de la fe i guanya’t la vida eterna. És per a obtenir-la que vas ser cridat i vas confessar noblement la fe en presència de molts testimonis”. I aquestes paraules em semblen especialment adients en la celebració d’aquest sant màrtir coreà que, per confessar la seva fe, va donar la vida a Seul el 16 de setembre de 1846. Tenia 25 anys i feia un any que havia estat ordenat sacerdot.
    • La fe catòlica va començar a arrelar a Corea a finals del segle XVII portada per seglars que havien sentit parlar de Jesús en altres països. Els primers pastors nadius són de 1830. Andreu va néixer el 1821 de pares conversos; els cristians eren fortament perseguits per les autoritats confucionistes; el seu pare va morir màrtir.
    • Andreu va marxar al seminari de Macau i va ser ordenat sacerdot a Shanghai el 1845. Va tornar d’amagat al seu país i allà va exercir ple de zel la pastoral en un ambient clandestí; i finalment al cap d’un any fou fet presoner i decapitat.
    • El maig de 1984, en una visita a Corea, el Papa Joan Pau II el va canonitzar, juntament amb un centenar de màrtirs coreans. Lluís Victori, sj
  • Alguns pensaments sobre el passatge d'avui

    Active
    Default
    • Jesús va passar per aquest món fent el bé, predicant la vinguda del Regne i guarint tota malaltia, donant sentit a la vida de tothom, especialment dels qui menys pensaven ni poder-ho desitjar.
    • Els seus mitjans dotze deixebles de no massa qualitats i unes dones de poca reputació algunes i benestants d’altres que els hi havia retornat sentit a la vida, a les unes i a les altres.
    • Molta desproporció entre la missió a realitzar i els mitjans amb que disposa Jesús.
    • Manca, però, esmentar l’íntima relació de Jesús amb el seu Pare Déu i el desig de buscar i trobar el seu projecte respecte de la seva missió en el món.
    • L’últim punt és imprescindible per qualsevol tasca que vulgui col•laborar en la salvació del món i la vinguda del Regne de Déu. Serà perquè ens manca això, que el Regne triga tant i tant en arribar?
    • Xavier Rodríguez sj
  • Alguns pensaments sobre el passatge d'avui

    Active
    Default
    • En aquest fragment d’evangeli veiem Jesús i el seu petit grup inicial d’homes i dones de totes condicions que el segueixen (pescadors, recaptadors d’impostos, una prostituta traumatitzada, la dona d’un alt funcionari de la cort… quin grupet tan heterogeni!) en la seva missió: predicar d’un lloc a l’altre “el regne de Déu”.
    • La seva intenció era compartir la mateixa experiència espiritual, la mateixa revelació sobre la Realitat, sobre Déu, que havia tingut el Mestre Jesús: que Déu és i vol Amor, i no els sacrificis que proposa la religió mal entesa. Que aquest misteri, aquesta font d’Amor, de Ser, la tenim ben a prop, ens envolta, ens dóna la vida i ens manté en ella. Que som llànties de llum, que tots som iguals en dignitat, que hem de cuidar i enfortir els nostres germans més débils; que vetllem el nostre interior, que mirem la natura i els ocells i ens meravellem del poc que es necessita per viure!
    • Luis Muñoz
  • Alguns pensaments sobre el passatge d'avui

    Active
    Default
    • El text d’avui és propi de Lc i no té precedent en Mc. L’ensenyament de Lc és, en aquest cas prou significatiu. La presentació narrativa dels evangelis posa un accent en la vida de Jesús com a paradigma de les comunitats cristianes que sorgeixen arran de la resurrecció del mateix Jesús i de la predicació apostòlica. És palès que les dones varen tenir un paper cabdal, tant en els relats de les aparicions de Jesús com en les primeres comunitats paulines. No resulta gens sorprenent, per tant, que aquest protagonisme de les dones tingui una arrel en la vida de Jesús. D’aquí l’interès de Lc de fer veure al lector que la presència de les dones en el seguiment de Jesús sigui una dada fefaent en la seva vida pública. D’aquesta forma es justifica també la seva sorprenent presència en els relats de les aparicions de Jesús. Convé recordar que les dones que han estat en el seguiment de Jesús l’acompanyen fins a la creu i s’estan allà, contemplant l’espectacle i es fixen en el lloc on li donen sepultura: “les dones que l’havien seguit des de Galilea es mantenien a distància mirant-s’ho” (23,49); “les dones que havien acompanyat Jesús des de Galilea seguiren fins allà, van veure el sepulcre i com hi dipositaven el cos de Jesús” (23,55).
    • Aquesta presència inusitada de les dones en el ministeri de Jesús és, en el fons, una explicació de la importància de les dones en les primeres comunitats paulines. Si més no, del paper i la importància de les dones en el ministeri de Pau (convé llegir el capítol 16 de la carta als Romans i prendre nota del protagonisme de tantes dones col•laboradores de la proclamació de la Bona notícia de Jesús en l’acció apostòlica de Pau). Vet aquí un punt de referència per a l’església i per a tots nosaltres.
    • Oriol Tuñí sj
  • Alguns pensaments sobre el passatge d'avui

    Active
    Default
    • Aquest fragment de l’Evangeli ens presenta el primer equip de Jesús, format per homes i dones. És com la llavor de la primera comunitat. Segurament poc pensaven el que havia de venir. Fascinats per la personalitat del Mestre, alliberats de les dolències físiques i morals, anaven descobrint una gran novetat en els fets que realitza el Senyor i també els seus ensenyaments i signes.
    • El seguiment de Jesús, que és el punt central de la vida cristiana, passa per diverses etapes. Recordem l’exemple de Maria Magdalena, des de la seva conversió fins la revelació de la Pasqua i tot el que la tradició ens diu d’ella; quin procés!! Conversió, seguiment, estimació, apostolat i unió.
    • Avui et pots preguntar i recordar quin ha sigut i és el teu procés, com és la teva relació actual amb el Senyor, quins son els moviments del seu Esperit i el desitjos del teu cor. Ets en procés; possiblement la teva història amb Jesús ve de lluny. Tots sabem que és Ell que ens ha cridat, no sols a la seva amistat, sinó a ser part de la comunitat. Comunitat en expansió, en temps de creu o de resurrecció.
    • Jesús Renau sj

Més Espai Sagrat

Pregant

Reflectint

Aquest lloc de pregària està preparat per la Companyia de Jesús