Presència de Déu
Endreço el meu interior . Deixo a un costat per uns moments pensaments i maldecaps que a vegades ho ocupen tot. L'espai que vaig deixant el va omplint a poc a poc la seva presència.
Endreço el meu interior . Deixo a un costat per uns moments pensaments i maldecaps que a vegades ho ocupen tot. L'espai que vaig deixant el va omplint a poc a poc la seva presència.
El Senyor ens vol lliures, perquè sap que només estima qui viu en llibertat. Sense estar pendent d'ídols, sense ser esclau d'alguna de les múltiples addicions, sense viure obsessionat per la pròpia imatge o prestigi... Demano aquesta llibertat
Prenc consciència d'allò viscut les últimes hores, els últims dies o les últimes setmanes. Del bé que hi ha hagut i també del pecat i l'egoisme que m'han impedit estimar més.
Jesús era a prop de Jerusalem, i els qui l'acompanyaven es pensaven que el Regne de Déu es manifestaria immediatament. Per això digué:
--Un home de família noble havia d'anar-se'n en un país llunyà per rebre-hi la dignitat reial i després tornar. Llavors va cridar deu dels seus servents, confià a cada un una quantitat igual de diners i els va dir:
--Negocieu-hi mentre sóc fora.
Però els seus conciutadans li tenien odi i van enviar una ambaixada darrere seu a dir:
--No volem que aquest regni damunt nostre.
Quan ell tornà, investit de la dignitat reial, va fer cridar els servents a qui havia confiat els diners, per saber què havien guanyat. Es presentà el primer i digué:
--Senyor, els teus diners n'han produït deu vegades més.
Ell li respongué:
--Molt bé, ets un bon servent! Has estat fidel en poca cosa: rep ara el govern de deu ciutats.
Vingué després el segon i digué:
--Els teus diners, Senyor, n'han produït cinc vegades més.
Va dir també a aquest:
--Tu, igualment, governa cinc ciutats.
Però se'n presentà un altre que digué:
--Senyor, aquí tens els teus diners; els he guardat embolicats en un mocador. Tenia por de tu, perquè ets un home exigent: reclames allò que no has invertit i segues allò que no has sembrat.
Ell li respon:
--Amb les teves mateixes paraules et condemno, servent dolent! Sabies que sóc un home exigent, que reclamo allò que no he invertit i sego allò que no he sembrat. Doncs per què no posaves els meus diners al banc i ara que he tornat els hauria recobrat amb els interessos?
Aleshores digué als qui eren presents:
--Preneu-li els diners i doneu-los al qui en té deu vegades més.
Ells li contestaren:
--Senyor, si ja en té deu vegades més!
Ell replicà:
--Us ho asseguro: a tot aquell qui té, li donaran encara més; però al qui no té, li prendran fins allò que li queda. I a aquests enemics meus, que no em van voler per rei, porteu-los aquí i degolleu-los davant meu.
Converso amb Jesús, tot passejant per algun lloc o paratge que em sigui familiar (el parc de davant de casa, un bosc als afores del poble...). Li parlo amb franquesa de tot allò que m'amoïna i de tot allò que em fa feliç.
Glòria al Pare i al Fill i a l'Esperit Sant,
com era en un principi, ara i sempre,
pels segles dels segles.
Per qualsevol suggeriment no dubtis en fer-nos-el arribar